GERJE FORRÁSVIDÉKE

2014. június 13.

GERJE FORRÁSVIDÉKE ÉS MÁS

A Gerje patak forrásának megkeresésére indultunk Pünkösd vasárnap reggelén.

Öt fős baráti társaságunk kerékpárjával együtt felült a Pilisre tartó vonatra.

A forrást szép árnyékos szabadidőpark veszi körül, melyet egy tanösvény szel át három tó mellett vezetve, bemutatva a vidék élő-  és állatvilágát.

Mivel a patak mentén nem lehetett kerékpározni, ezért megkerestük a Dolina sárga jelzésű útvonalát, melyet már a korábbi években a Dolina túra 30 km-es távján megismertünk.

Változatos terepen, hol kerékpáron, hol azt tolva, vagy éppen emelve küzdöttük át magunkat az akadályokon. Látszott a kitaposatlan, fűvel, gazzal benőtt ösvényeken, hogy az idei évben elmaradt a Dolina túra.

Nem szegte kedvünket a természet által alkotott „akadálypálya”. Élveztük a Hársas illatát, a lejtőkön a száguldást és megbirkóztunk az emelkedőkkel is.

Már nem jártunk messze a Gyurgyalagostól, mikor egyik társunk a szemtanú elmondása szerint: „neki iramodott a lejtőn, majd kerékpárját elhagyva a kormány fölött, egy tigris bukfenccel ért földet, melyet még egy guruló átfordulás követett…”.

Néhány karcolással, apró zúzódással és egy használhatatlanná vált kerékpárral megúszta a „produkciót”!

Ceglédről kértünk segítséget és félóra múlva utánfutón már megérkezett a cserekerékpár és folytathattuk utunkat Albertirsán át Ceglédbercelre ahol már javában tartott a Nyitott Pincék Napja program.

Mi is betértünk hűsölni és persze kóstolni a Megyeri Pincébe, ahonnan átkerekeztünk egy jó kis gulyásra a Kökény Pincészetbe, majd, hogy meg ne sértődjenek a Molnárék, az ő pincéjüket is meglátogattuk.

A kóstolók után vidáman kerékpároztunk Ceglédre.

A hétfői pihenő programot tervezgetve búcsúzkodtunk és megígértük egymásnak, hogy jövőre „bukfenc” nélkül végig csináljuk a programot!